Kurs og konferanser

Kurs er en viktig del av Statpeds tjenestetilbud. Vi tilbyr åpne kurs, e-kurs og kurs som kommuner/fylkeskommuner kan søke om å få fra Statped.

Skriv inn kurskode eller søk etter kurs:

 Filtrering 
  • Matematikkvansker: ulike innfallsvinkler og forslag til kunnskapsbaserte tiltak.

    Dato: 04.03.2020 | Oslo
    Påmeldingsfrist: 24.02.2020

    Tema: AD/HD, Alternativ og supplerende kommunikasjon, Dysleksi (spesifikke lese- og skrivevansker), Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Matematikkvansker, Sammensatte lærevansker, Teknologi i opplæringen, Tourettes syndrom

    Kurset omhandler matematikkvansker, sett i lys av teori og kunnskapsbasert praksis. Bredde knyttet til forståelsen av matematikkvansker vil være i fokus sammen med elevens stemme, tiltakstenkning og læringsmiljø. 

  • Statpedkonferansen 2020

    Dato: 10.03.2020 | Oslo
    Påmeldingsfrist: 16.02.2020

    Tema: AD/HD, Afasi, Alternativ og supplerende kommunikasjon, Autisme, Cochleaimplantat, Dysleksi (spesifikke lese- og skrivevansker), Døvblindhet / kombinerte syns- og hørselsvansker, Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Hørsel, Leppe-kjeve-ganespalte, Matematikkvansker, Multifunksjonshemming, Nonverbale lærevansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Stamming og løpsk tale (taleflytvansker), Stemmevansker, Syn, Tegnspråk, Teknologi i opplæringen, Tourettes syndrom, Utviklingshemming, Øvrige temaer

    "Jeg vil også være med!"  

    Barnets stemme og medvirkning - for bedre læring og livsmestring i barnehage og skole.

  • Innføringskurs i den nonverbale evnetesten Leiter-3

    Dato: 15.05.2020 | Oslo
    Påmeldingsfrist: 07.05.2020

    Tema: AD/HD, Afasi, Autisme, Cochleaimplantat, Ervervet hjerneskade, Hørsel, Matematikkvansker, Nonverbale lærevansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Tourettes syndrom, Utviklingshemming, Øvrige temaer

    Dagskurs med en presentasjon av den nyeste utgaven av Leiter, som kom ut i USA i 2013, på norsk i 2016.

  • Hva er observasjon, og hvordan gjennomføre observasjon i klasserommet?

    Dato: 29.05.2020 | Gjøvik
    Påmeldingsfrist: 22.05.2020

    Tema: AD/HD, Autisme, Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Nonverbale lærevansker, Sammensatte lærevansker, Tourettes syndrom, Utviklingshemming

    Miniseminar om observasjon som arbeidsforn. Seminaret gir en innføring i ulike former for observasjon og vil omhandle metodisk bruk av observasjon ifm pedagogiske sammenhenger.