-
Happy apping - spesialpedagogisk bruk av iPad
Dato: 09.02.2021
| Webinar
Påmeldingsfrist: 08.02.2021
Tema: AD/HD, Alternativ og supplerende kommunikasjon, Dysleksi (spesifikke lese- og skrivevansker), Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Matematikkvansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Teknologi i opplæringen, Tourettes syndrom, Utviklingshemming
Grunnleggende innstillinger. Vi viser innstillinger på iPaden som gjør at iPaden blir et verktøy i tilpasset og inkluderende undervisning.
-
Happy apping -produsering & bruk av digitale bøker
Dato: 24.02.2021
| Webinar
Påmeldingsfrist: 23.02.2021
Tema: AD/HD, Alternativ og supplerende kommunikasjon, Autisme, Dysleksi (spesifikke lese- og skrivevansker), Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Matematikkvansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Teknologi i opplæringen, Tourettes syndrom, Utviklingshemming
Bli med og lag digitale bøker i appen Book Creator. Vi vil vise de ulike verktøyene i appen og gi konkrete tips på hvordan bruke digitale bøker i tilpasset og inkluderende undervisning.
-
Happy apping - bruk av tankekart i læringsarbeidet
Dato: 09.03.2021
| Webinar
Påmeldingsfrist: 08.03.2021
Tema: AD/HD, Alternativ og supplerende kommunikasjon, Autisme, Dysleksi (spesifikke lese- og skrivevansker), Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Matematikkvansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Teknologi i opplæringen, Tourettes syndrom, Utviklingshemming
Bli med og lag tankekart på iPad. Vi viser appen Inspiration Maps. Vi vil vise de ulike verktøyene i appen og ulike tips på hvordan tankekart kan brukes i tilpasset og inkluderende undervisning.
-
Happy apping-bruk av bilde/video i læringsarbeidet
Dato: 25.03.2021
| Webinar
Påmeldingsfrist: 24.03.2021
Tema: AD/HD, Alternativ og supplerende kommunikasjon, Autisme, Dysleksi (spesifikke lese- og skrivevansker), Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Matematikkvansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Teknologi i opplæringen, Tourettes syndrom, Utviklingshemming
Bruk av video og bilder er god støtte i læringsarbeidet, og er enkelt å få til på iPad. Bli med og lag video med appene iMovie og Clips. Begge appene er gratis fra AppStore. Vi vil gi konkrete tips til bruk i tilpasset og inkluderende undervisning.
-
Happy apping - ipad i arbeid med sosial kompetanse
Dato: 13.04.2021
| Webinar
Påmeldingsfrist: 12.04.2021
Tema: AD/HD, Alternativ og supplerende kommunikasjon, Autisme, Dysleksi (spesifikke lese- og skrivevansker), Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Matematikkvansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Teknologi i opplæringen, Tourettes syndrom, Utviklingshemming
Vi gir tips til arbeidsmåter og apper til arbeidet med sosial kompetanse. Vi er blant annet innom appene Book Creator, Puppet pals og Clips.
-
Happy apping - ASK på iPad
Dato: 27.04.2021
| Webinar
Påmeldingsfrist: 26.04.2021
Tema: AD/HD, Alternativ og supplerende kommunikasjon, Autisme, Dysleksi (spesifikke lese- og skrivevansker), Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Matematikkvansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Teknologi i opplæringen, Tourettes syndrom, Utviklingshemming
Vi kommer med tips og ideer til hvordan bruke iPad i ASK (alternativ og supplerende kommunikasjon) arbeid. Vi jobber mest i forhold til ASK og grafiske symboler. Vi viser blant annet appen Book Creator.
-
Happy apping - åpen time
Dato: 27.05.2021
| Webinar
Påmeldingsfrist: 26.05.2021
Tema: AD/HD, Alternativ og supplerende kommunikasjon, Autisme, Dysleksi (spesifikke lese- og skrivevansker), Ervervet hjerneskade, Flerspråklighet, Matematikkvansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Teknologi i opplæringen, Tourettes syndrom, Utviklingshemming
Dette er siste webinar i vårens Happy apping webinarrekke. Vi tar i mot ønsker til innhold i webinaret. Er det arbeidsmåter, apper eller andre ting du ønsker at vi skal snakke om? Noe du vil ha repetisjon på? Send oss gjerne en epost.