Kurs og konferanser

Kurs er en viktig del av Statpeds tjenestetilbud. Vi tilbyr åpne kurs, e-kurs og kurs som kommuner/fylkeskommuner kan søke om å få fra Statped.

Skriv inn kurskode eller søk etter kurs:

 Filtrering 
  • Happy apping 1 - innføringskurs

    Dato: 22.10.2019 | Gjøvik
    Påmeldingsfrist: 13.10.2019

    Tema: AD/HD, Autisme, Ervervet hjerneskade, Matematikkvansker, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Tourettes syndrom, Utviklingshemming

    Øvingsbasert iPadkurs for nybegynnere - rettet mot fagpersoner i barnehage, skole og PPT som vil bli kjent med gode apper og arbeidsmåter for barn og unge med spesielle behov.

  • Kurs i småbarnstesten Bayley-III

    Dato: 07.11.2019 | Oslo
    Påmeldingsfrist: 25.10.2019

    Tema: Utviklingshemming

    Bayley Scales of Infant and Toddler Development (BSID-III, 2005) er en test på områdene kognisjon, språk og motorikk med normer fra 0-42 måneder, men kan også være anvendbar for eldre barn som antas å fungere innenfor samme utviklingsområde.

  • Autismespekterforstyrrelser – inkludering og livsmestring i skolen

    Dato: 27.11.2019 | Oslo
    Påmeldingsfrist: 11.11.2019

    Tema: Autisme, Sammensatte lærevansker, Teknologi i opplæringen, Utviklingshemming

    Hvordan kan lærere, miljøarbeidere og assistenter tenke nytt rundt undervisning for å inkludere elever med ASF faglig, sosialt og psykisk? Og hvordan kan skolen legge til rette for selvstendighet, økt sosial kompetanse og god psykisk helse?

    Dagene vil være bygget opp av en blanding mellom innlegg fra Statped og oppgaver, både i gruppe og individuelt.

     

  • Etterutdanningstilbud SEVU-PPT, Flerspråklighet og utredning våren 2020 - nettbasert

    Dato: 01.01.2020 | Webinar
    Påmeldingsfrist: 15.12.2019

    Tema: Flerspråklighet, Sammensatte lærevansker, Spesifikke språkvansker, Språk og tale, Utviklingshemming

    Etterutdanningen gir kunnskap om flerspråklig utvikling og læring, samt systematikk og metodikk i utredning og vurdering av flerspråklige barn, unge og voksne.

  • Inkludering av barn med sammensatte behov i barnehage

    Dato: 25.02.2020 | Oslo
    Påmeldingsfrist: 07.02.2020

    Tema: Flerspråklighet, Multifunksjonshemming, Sammensatte lærevansker, Utviklingshemming

    Hvordan forstår vi inkludering i barnehagen? Hvordan observerer vi at barna er i en inkluderende setting uansett funksjonsnivå og forutsetninger for læring? Hva kan vi som voksne gjøre for å skape et inkluderende felleskap?

    Bruk av observasjonslogg og tiltak i barnegruppen.